Skip to content (Press Enter)
088 - 28 27 000
info@werkendwaarderen.nl
  • Wat is EVC?
  • Voor wie?
  • Brochure
  • Kosten
  • Quickscan
  • Aanmelden EVC procedure
  • Branchestandaard Startbekwame Pedagogisch Medewerker
  • Contact
  • Wat is EVC?
  • Voor wie?
  • Brochure
  • Kosten
  • Quickscan
  • Aanmelden EVC procedure
  • Branchestandaard Startbekwame Pedagogisch Medewerker
  • Contact
088 - 28 27 000
info@werkendwaarderen.nl
  • Wat is EVC?
  • Voor wie?
  • Brochure
  • Kosten
  • Quickscan
  • Aanmelden EVC procedure
  • Branchestandaard Startbekwame Pedagogisch Medewerker
  • Contact
HomeQuickscan

Quickscan

Stap 1 van 5

20%
Wil jij weten of een EVC-procedure bij WerkendWaarderen geschikt is voor jou. Vul dan onderstaande vragen in. Je ontvangt een persoonlijk advies, passend bij jouw situatie.
WerkendWaarderen biedt EVC-trajecten aan voor de Branche Zorg en Welzijn. We richting ons op de opleidingsstandaarden Pedagogisch Medewerker niveau 3, Gespecialiseerd Pedagogisch medewerker niveau 4, Onderwijsassistent niveau 4 en de EVC-Branchestandaard start bekwame pedagogisch medewerker kinderopvang.
Indien jouw EVC-vraag zich richt op een andere branche verwijzen wij je graag naar andere EVC-aanbieders.
Vul hieronder jouw naam, e-mail en telefoonnummer in zodat wij contact met jou kunnen opnemen.
Naam(Vereist)
Werk jij momenteel in de kinderopvang of het onderwijs?(Vereist)
Wat wil je met een EVC-procedure bereiken? Vink aan wat van toepassing is op jou en licht eventueel je antwoord toe.(Vereist)
Wil je dit om:(Vereist)

In welke EVC-procedure heb je interesse?(Vereist)
Huidige werkgever:
Wat is jouw dienstverband?(Vereist)
Op welk werk- en denkniveau ben je werkzaam?(Vereist)
Denk aan bijvoorbeeld oppas, overblijf moeder, trainer van voetbalclub, coördinator van, bestuurslid, etc.
Max. bestandsgrootte: 256 MB.
Vul de onderstaande tabel zo volledig mogelijk in: Hieronder vind je het kwalificatiedossier behorende bij de functie Pedagogisch Medewerker, niveau 3 (crebo 25696). Geef per werkproces aan of je hiermee wel of geen ervaring hebt.
Wel ervaringGeen ervaring
B1-K1-W1 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
B1-K1-W2 Inventariseert behoeften en wensen van het kind
B1-K1-W3 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
B1-K1-W4 Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving
B1-K1-W5 Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind
B1-K1-W6 Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind
B1-K1-W7 Evalueert haar eigen werkzaamheden
Wel ervaringGeen ervaring
B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
B1-K2-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
Wel ervaringGeen ervaring
P1-K1-W1 Communiceert met de ouders/vervangende opvoeders en het kind
P1-K1-W2 Stelt een activiteitenprogramma op
P1-K1-W3 Maakt een plan van aanpak voor de begeleiding en voert het uit
P1-K1-W4 Zorgt voor uitvoering van een (dagprogramma)
P1-K1-W5 Biedt persoonlijke verzorging
P1-K1-W6 Draagt zorg voor een hygiënische en gezonde omgeving
Vul de onderstaande tabel zo volledig mogelijk in: Hieronder vind je het kwalificatiedossier behorende bij de functie Gespecialiseerd Pedagogisch Medewerker, niveau 4 (crebo 25697). Geef per werkproces aan of je hiermee wel of geen ervaring hebt.
Wel ervaringGeen ervaring
B1-K1-W1 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
B1-K1-W2 Inventariseert behoeften en wensen van het kind
B1-K1-W3 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
B1-K1-W4 Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving
B1-K1-W5 Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind
B1-K1-W6 Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind
B1-K1-W7 Evalueert haar eigen werkzaamheden
Wel ervaringGeen ervaring
B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
B1-K2-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
Wel ervaringGeen ervaring
P2-K1-W1 Communiceert met de ouders/vervangende opvoeders en en deelt haar kennis en inzichten
P2-K1-W2 Stelt een (gespecialiseerd) activiteitenprogramma op
P2-K1-W3 Maakt een ontwikkelplan
P2-K1-W4 Voert het ontwikkelplan uit
P2-K1-W5 Biedt persoonlijke verzorging bij specifieke zorgbehoeften
P2-K1-W6 Schept voorwaarden voor een hygiënische en gezonde omgeving
P2-K1-W7 Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte activiteiten aan
Wel ervaringGeen ervaring
P2-K2-W1 Voert coördinerende taken uit
P2-K2-W2 Voert beleidsondersteunende taken uit
P3-K2-W3 Voert beheertaken uit
Vul de onderstaande tabel zo volledig mogelijk in: Hieronder vind je het kwalificatiedossier behorende bij de functie Onderwijsassistent, niveau 4 (crebo 25698). Geef per werkproces aan of je hiermee wel of geen ervaring hebt.
Wel ervaringGeen ervaring
B1-K1-W1 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
B1-K1-W2 Inventariseert behoeften en wensen van het kind
B1-K1-W3 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
B1-K1-W4 Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving
B1-K1-W5 Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind
B1-K1-W6 Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind
B1-K1-W7 Evalueert haar eigen werkzaamheden
Wel ervaringGeen ervaring
B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
B1-K2-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
Wel ervaringGeen ervaring
P3-K1-W1 Levert een bijdrage aan het ontwikkelen van een plan voor de begeleiding
P3-K1-W2 Bereidt de uitvoering van leeractiviteiten voor
P3-K1-W3 Voert leeractiviteiten uit
P3-K1-W4 Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte leeractiviteiten aan
P3-K1-W5 Biedt ondersteuning gericht op zelfredzaamheid
P3-K1-W6 Voert praktische werkzaamheden uit
Wel ervaringGeen ervaring
P3-K2-W1 Houdt toezicht en begeleidt buiten de lessen
P3-K2-W Organiseert (mede) organisatie brede activiteiten
Vul de onderstaande tabel zo volledig mogelijk in: Hieronder vind je de competenties behorende bij de EVC-branchestandaard startbekwame pedagogische medeweker kinderopvang. Geef per competentie aan of de dat kan, nog niet kan, of dat je niet weet of je het kan.
Ja, dat kan ikNee, dat kan ik nog nietIk weet niet of ik dat kan
1.1 Emotionele ondersteuning bieden (sensitieve responsiviteit)
1.2 Begeleiden op lichamelijk vlak
Ja, dat kan ikNee, dat kan ik nog nietIk weet niet of ik dat kan
2.1 Een emotioneel veilige basis bieden
2.2 Een verantwoorde omgeving voor ontdekken, oefenen en avontuur creëren
2.3 Aanpak of situatie, ontwikkelingsleeftijd en individuele behoeften afstemmen
2.4 Reageren op (mogelijk) grensoverschrijdend gedrag richting het kind
Ja, dat kan ikNee, dat kan ik nog nietIk weet niet of ik dat kan
3.1 Volgen van en inspelen op de ontwikkeling
3.2 Steunen en stimuleren van competenties en talenten
3.3 Laten ervaren, ontdekken, onderzoeken en uitbreiden
3.4 Evenwicht bieden in nieuw en vertrouwd
3.5 Op doelgerichte wijze kinderen laten leren
Ja, dat kan ikNee, dat kan ik nog nietIk weet niet of ik dat kan
4.1 Begeleiden van spel en vrijetijdsbesteding
4.2 Belevingswereld van kinderen verrijken
Ja, dat kan ikNee, dat kan ik nog nietIk weet niet of ik dat kan
5.1 Ruimte bieden en autonomie respecteren
5.2 Betrekken en invloed geven
5.3 Kinderen motiveren tot sociale betrokkenheid en het aangaan van vriendschappen
5.4 Kinderen verbinden met de samenleving
Ja, dat kan ikNee, dat kan ik nog nietIk weet niet of ik dat kan
6.1 Positieve interacties tussen kinderen bevorderen.
6.2 Structuren en grenzen stellen
6.3 Procesmatig begeleiden
6.4 Inspelen op bijzonder gedrag/bijzonderheden
Ja, dat kan ikNee, dat kan ik nog nietIk weet niet of ik dat kan
7.1 Ouders zien en horen
7.2 Met ouders informatie delen
7.3 Samenwerken met ouders
7.4 Met ouders werken aan gezamenlijke verantwoordelijkheid en betrokkenheid
Ja, dat kan ikNee, dat kan ik nog nietIk weet niet of ik dat kan
8.1 Werken aan een eenduidige aanpak/ begeleiding met directe collega’s
8.2 Elkaar als collega’s stimuleren
8.3 Samenwerken met andere professionals
8.4 Samenwerken in een dynamische omgeving
Ja, dat kan ikNee, dat kan ik nog nietIk weet niet of ik dat kan
9.1 Kwaliteit van het werk op peil houden
9.2 Werk en handelen evalueren en verantwoorden
9.3 Werk verbeteren
Ja, dat kan ikNee, dat kan ik nog nietIk weet niet of ik dat kan
10.1 Jezelf blijven ontwikkelen
10.2 Je vakkundigheid inzetten
10.3 Eigen arbeidsomstandigheden bewaken
Vul de onderstaande tabel zo volledig mogelijk in: Hieronder vind je de competenties behorende bij de EVC-standaard gastouder niveau 3 Vakvolwassen Professional . Geef per competentie aan of de dat kan, nog niet kan, of dat je niet weet of je het kan.
Ja, dat kan ikNee, dat kan ik nog nietIk weet niet of ik dat kan
K01-K1-W1 Inventariseert behoeften en wensen van het kind.
K01-K1-W2 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor.
K01-K1-W3 Richt ruimten in ter voorbereiding op activiteiten
K01-K1-W4 Stimuleert de ontwikkeling door het aanbieden van activiteiten
K01-K1-W5 Ondersteunt bij verzorgende taken
K01-K1-W6 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
Competenties Kind en Ouder gebonden kerntaken (KO)
Ja, dat kan ikNee, dat kan ik nog nietIk weet niet of ik dat kan
K02-K1-W1 Voert gesprekken met de ouders/vervangende opvoeders en het kind
K02-K1-W2 Stelt een activiteitenprogramma op.
K02-K1-W3 Maakt een plan van aanpak voor de begeleiding
K02-K1-W4 Zorgt voor uitvoering van een dagprogramma
K02-K1-W5 Biedt persoonlijke verzorging
K02-K1-W6 Draagt zorg voor huishoudelijke werkzaamheden
Competenties Kind en Ouder gebonden kerntaken (KO)
Ja, dat kan ikNee, dat kan ik nog nietIk weet niet of ik dat kan
P1-K1-W1 Werkt aan de eigen deskundigheid
P1-K1-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
P1-K1-W3 Bewaakt eigen arbeidsomstandigheden
P1-K1-W4 Stemt de werkzaamheden af met betrokkenen
P1-K1-W5 Begeleidt stagiaires (optioneel)
P1-K1-W6 Evalueert de werkzaamheden.
Professie gebonden competenties (P)
Ja, dat kan ikNee, dat kan ik nog nietIk weet niet of ik dat kan
O1-K1-W1 Bewaakt en behoudt de wettelijke voorwaarden voor de gastouderopvang
O1-K1-W2 Heeft een pedagogisch werkplan en onderhoudt het pedagogisch
O1-K1-W3 Zorgt voor een maatschappelijk verantwoorde onderneming
Organisatie gebonden competenties (O)
JaNee
Ik beschik over een geldige VOG-verklaring
Ik kan de meldcode kindermishandeling benoemen
Ik ben in bezit van een Kinder EHBO-certificaat
  • Aanmelden EVC procedure
  • Brochure
  • Quick scan
  • Algemene voorwaarden
  • Klachtenregeling en bezwaarprocedure
© Copyright 2025 . All Rights Reserved.